Èxit de participació a la Jornada de Formació de Càritas Catalunya

185 agents de Càritas van participar de la darrera edició de la Jornada anual de Formació

Càritas Catalunya, 30 d’octubre de 2017.

El passat divendres, 27 d’octubre, al Seminari Conciliar de Barcelona, va tenir lloc la Jornada anual de Formació de Càritas Catalunya. A la mateixa van assistir 185 agents de Càritas, entre voluntaris i professionals contractats.

La Jornada va començar a la benvinguda als presents, que va estar a càrrec de Mons. Sebastià Taltavull –bisbe auxiliar de Barcelona – i de Martí Batllori, vicepresident de Càritas Catalunya.

En la seva intervenció, monsenyor Taltavull va demanar que preguéssim per la resolució de l’actual situació que està passant Catalunya, des del diàleg i l’esperit fratern. Al seu torn, Martí Batllori va agrair l’àmplia participació de les deu Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya, va remarcar la importància de la formació per tal que els agents de Càritas donin un millor servei a les persones acollides, i refermà el paper de Càritas Catalunya com a espai de participació i al servei de les Càritas Diocesanes.

Després de la benvinguda i de la pregària va començar l’activitat formativa amb els cinc tallers organitzats des de les diferents Comissions de Treball de Càritas Catalunya: “L’acollida i l’acompanyament. Més enllà de donar roba i aliments, a càrrec de Quico Prat; “Comunicació de crisi: reconduir el missatge quan tot es capgira”, per Anna Roig, de Càritas Diocesana de Barcelona; “Lideratge transformador”, impartit per Fernando Domínguez.

La introducció de la problemàtica de la “Prostitució i tràfec de persones” va estar a càrrec d’Hilde Daems, de Cáritas Española; a la qual va seguir una taula rodona en què van participar M. Del Mar Galcerán, d’El lloc de la dona, de les Germanes Oblates, i d’un professional de la Unitat Central de Tràfic d’Éssers Humans del Cos de Mossos d’Esquadra de la Generalitat de Catalunya.

El taller “Diagnòstic i Pla d’Acció”, efectuat per Glòria Solsona va analitzar els processos d’acompanyament en la inserció sociolaboral; i el taller “Claus emocionals de l’acompanyament”, a càrrec d’Inma Merino, va aprofundir en la millora de l’acollida que es realitza en els punts d’atenció de Càritas arreu de Catalunya.

L’activitat es va reprendre a les 4 de la tarda amb la taula rodona “Comunitat i compromís, un estil de vida”, que va recollir les aportacions de la germana Viqui Molins, de mossèn Carlos Peris i de M. Del Mar Galcerán.

La Jornada va concloure amb les paraules de Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, i de Mons. Sebastià Taltavull.